söndag 20 november 2011

Julgrupp - adventsgrupp

Nu gäller det att jobba in sig på julgrupper. Att komma igång med material som mossor och kottar.
Jag gillar det här, lika roligt inför varje jul.

Först ut är den här gruppen med mycket naturmaterial. Grankottar, både hela och ekorrätna samt ekollon plockade i brorsans trädgård vid Mälaren.  

Jag väljer gärna att spara det röda till närmare jul och nu till advent ha en ljusare färgskala. Hyacinter, amaryllis, calandiva och murgröna är det i den här gruppen. 
Egentligen känns det tidigt att kalla något för julgrupp - adventsgrupp är väl ett bättre namn.


3 kommentarer:

agge sa...

Wow, va snyggt och lite annorlunda, det gillar jag! Du/ ni har såååå mycket fint! Kram, Agneta .

Sanna sa...

Vad fint du gjort. Precis som jag tycker är fint. Trollskt naturnära och fullständigt sagolikt.
Ja du nu är det dags. Bäst att stretcha och värma upp ordentligt. :) På söndag går startskottet. Julloppet är långt och körigt men fantastiskt roligt. Du har börjat bra med din uppvärmning. Rätt där med att dröja med det röda det kan lätt bli till träningsvärk. :) måste lägga upp loppet så att det är kul ända in i mål. Jag försöker ladda ikväll med choklad och film. Min vecka blir rätt tuff och intensiv. Med en massa olika jobb. Jättespännande förstås. Håll tummarna.
Kram kram Sanna

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Tack Agge, man blir alltid stärkt av fina kommentarer.

Tack Sanna, detta är mitt kottomoss-sanna jag;)
Vad händer under din vecka? Bilder? Kan tänka på dig, men hålla tummarna hinner jag inte KraM