onsdag 8 oktober 2008

Inspirationsmöte i Umeå med Euroflorist

Igår kväll kom Euroflorist till stan. Det blev ett mycket inspirerande möte med den trevlige VD:n Magnus Noord (lilla bilden nedan) och underbara floristen Johanna från Blomsterpigan i Malmö.
Kändes verkligen som vi närvarande butiker fick gehör för vår tankar.
Ett tema handlade om BLOMSTERFÖRMEDLING. Hur få fler av den nya yngre generationen som kunder; Vilket urval av presenter som kunden ska kunna välja på (förutom blommor), mm. Utvecklingen av denna tjänst har bara börjat, blir spännande.

Det andra temat för kvällen var BEGRAVNINGAR. Låter som ett sorgligt tema, men vi florister tycker verkligen om att göra denna minnesstund så vacker som möjligt. Del av en kistdekoration visas nedan, fler bilder kommer.
Euroflorist är i slutfasen med att ta fram en helt ny broschyr med begravningsbinderier och den kommer att finnas hos Eurofloristbutikerna och alla Fonus ombud. Broschyren innehåller många bilder på olika teman för begravningar och nya modernare binderier, men naturligtvis finna det traditionella kvar.
PS! Vi gillar kakor till kaffet.







4 kommentarer:

Annika sa...

Åh, det är alltid trevligt med inspirationsmöten inom branschen! Det låter intressant med blomsterförmedling, tycker jag. Spännande att se hur det utvecklas!

Otroligt vacker kistdekoration! Jag har begravt både min mamma och min mormor inom några år, så jag vet hur viktigt det är med blomsterdekorationerna vid begravningar! Kakor till kaffet, ja! Det gillar jag också! ;) Kram!

Designdrömmar sa...

Vad kul med inspirationskväll! Roligt att Johanna var med, jag gjorde en del av min praktik på Blomsterpigan och jobbade extra på helgerna där när jag gick min utbildning på Ingvar Strands Blomsterskola. Hon är verkligen en gullig och duktig florist och Blomsterpigan är en underbar butik.
Kram Åsa

Ellas Inspiration sa...

Va härligt att träffas och inspireras!

Kram Karin

Blomsterbud sa...

Härligt att få inspiration, Tack och kram