måndag 7 april 2008

Förklädd provrörsvas

En vanlig provrörsvas är inte så kul, så jag satte några gummisnoddar runt vasen och trädde in pinnar. Drog några varv med spoltråd runt pinnarna på 4 ställen och tog bort gummisnoddarna. Några gröna pärlor på trådändarna. Stoppade ner några rosa ixia i vasen. De mörka bladen heter galaxi och håller bra utan vatten så de fick vara utanför vasen. Och så några gröna lilygrass.

Det här temat går att variera med pinnar i andra färger eller naturpinnar, och så klart olika blomsorter. I butiken har vi en hel del pinnar i många färger.

6 kommentarer:

malo sa...

Vilken härlig idé! Jättefint! Jag tror att jag ska prova - med naturpinnar.
Tack för din så snälla kommentar på min blogg, Jag blev glad!

Pysselprinsessan sa...

Tack för din kommentar! Porslinsblommorna är verkligen mina hjärtebarn!! :D
Kul att du/ni har en blogg! Tyvärr är jag inte så ofta i Holmsund, men man kanske måste ta sig en tur någon dag! Det ser ut som en riktigt mysig butik i min smak! :)
Smart att klä vasen, den idén ska jag lägga på minnet!
Kram

Designe sa...

Hej! Så läckert! Kul med en blomsterblogg och tips från en florist! Det är ju såå kul med blommor!
Tack för att du skrev en kommentar hos mig så jag hittade hit! :)

Charlotte sa...

Vad kul att du hittade in till mig - visst gillar jag blommor, även om jag tyvärr inte har så gröna fingrar! Vilken trevlig idé med vasen - jag har en sån hemma som skulle behöva piffas upp.

Allis sa...

Hittade hit via annan blogg och här fann jag sååå mycket fint. Är en riktig blomster älskare och besöker "min" blomsteraffär minst
1 gång/vecka.
Här hittade jag mycket inspiration och fina blommor!
Är det ok att jag länkar till din blogg?
Ha en fortsatt skön onsdag!
Eva-Lis

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Vad glad man blir av så mycket positiva ord från er.
Hej Eva-Lis, Zaga! Visst får du länka till mig från din trevliga blogg. Tips på ranunkler, titta in på Ihhhgalleri.blogspot.com
Trevlig dag!