söndag 22 april 2012

Vilt försök

Här börjar det gå lite vilt till. Jag har börjat gilla det mer oordnade, eller ordnat oordnat som man så ofta ser i utländska blomsterbloggar. Det här är en av mina försöksbuketter i denna genre.
I många av dessa vildare buketter går det åt rätt så många blommor, men eftersom vi inte har några stenrika storstadskunder så använde jag mig av ett rede för att ändå kunna skapa en bukett med hyfsat stor volym.
Buketten innehåller blå clematis, rosa ros Heaven, rosa kvistros Splash Sensation, fontängräs och eucalyptus.
Undrar om jag får godkänt av våra kunder, mina anställda och av Sanna???





5 kommentarer:

Jenny Hamberg sa...

läckert ;)

Sanna sa...

Margareta det bor ju en vilding i dig! :)

Operfekt perfekt. Sweet! Du har hela den norrländska vildmarken som inspirationskälla.

Det är underbart att få utveckla sin konstart. Leka. Experimentera. Våga.

Nu är det dags för otämjt svenskt. :) med inspiration från sommarängen, dikeskanten, tjärnstranden å fjället.

Stora vilda "sannabuketter" blir alltför sällan. Chefer å kunder önskar fortfarande organiserade strukturerade ( fint men rätt trist) blomster. Men nu verkar det som det blir ändring. Det bubblar vild fantasi under en å annan blomsteryta. :)

En bukett kan vara tam men göras lite busig, så jag gör så. Busar till menybuketterna i smyg. Sålänge. Tills "alla" förstår att det bor en saga i varje bukett.:)

Jag fortsätter mitt lugna lite ovilda bohemliv bland exotiska blommor. Yoga meditation för en högre blomsternärvaro.

Fortsätt på din nya outforskade blomstig. Det skall bli spännande att följa vem/vad du möter. Som meditationsledare och yogalärare säger här: be open minded and curious!

Varma kramar från Bali. Sanna

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Tack Jenny och Sanna för era snälla kommentarer.

Anna Gustafsson sa...

Jättefin! Ni är SÅ duktiga. Jag är inne och kikar titt som tätt när min inspiration tryter. Tack för en rolig hemsida! Ha en fin dag /Floristen ifrån Värmland :)

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Hej Anna. Härligt med all inspiration man får och ger i cyberrymden.