torsdag 15 december 2011

Dåligt skidföre i Holmsund

Här i Holmsund är gräsmattorna gröna, bara några små snöbollar kvar av grannarnas några dagar gamla snögubbar. Det är stor skillnad mot i Umeå, där det finns kvar en del snö även efter dagens regnande.

I butiken spelar vi julmusik, snusar i förbifarten på någon utslagen hyacint och gör vad vi kan för att få tag på julkänslan. Lite pepparkaks- och saffransskorpor till fikat blir nog bra för nu ska här köras igång på allvar med plantering av julgrupper och tillverkning av juliga buketter.





3 kommentarer:

Sanna sa...

Hej där uppe,

Visste du att jag Älskar nycklar. Jag sparar på nycklar. Har hur många som helst från när och fjärran. Jag letar fenom loppisar, bodar, auktioner på jakt efter spännande, vackra, rostiga och gamla nycklar. En nyckel är fylld med historia. Vem har haft den, vilken dörr passar den, vem bodde bakom, vilken nyckelknippa hängde den på osv.

Fint att ni har nyckeln till amaryllislyckan ;)

Finns nyckeln till blomsterkärleken i Holmsund? :)

Ha det jättebra även om det är grönt skidföre. Ni får ta rullskidorna istället.

Må gott
Sanna

Vardagstugg sa...

Jag köpte den där åt min mamma i lördags då hon fyllde år och hon hälsar att hon (och jag) tyckter den är jättefin! Nu blommar den så vackert på deras vardagsrumsbord =)

Kram A

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Till Vardagstugg: Hoppas den blommar länge hemma hos din mamma.

Till Sanna: När jag kom till Holmsund blev jag alldeles osportig - blir ingen skidåkning alls. Annat var det när jag bodde uppe i Tärnaby.

Kom hit och pröva alla dina nycklar;)