söndag 19 juli 2009

Årets perenn 2005

Stjärnflockan är en somrig och söt blomma. Det är säkert många som har den i sina rabatter då den blev vald till årets perenn 2005. Här kan ni läsa mer om stjärnflockan och övriga växter som sedan 1997 utsetts av Perennagruppen.

I snittdekorationen har stjärnflockan fått sällskap med en vit/rosa prärieklocka och en mörk vinröd Safari sunset, som egentligen känns ganska höstig. Men det blev några över från ett bröllopsbinderi, se bild 13 juli, och det gäller att försöka använda allt som köps in på bästa sätt.
Klicka på bilden för större storlek
Cultkruka, lisianthus, astrantia, leucadendron



4 kommentarer:

Bibbi sa...

Grattis Margareta! Det är väl bara att hissa flaggan i dag.
Namnsdagsbarn fanns det ju massor av i ert område.
Kram Bibbi

A-M sa...

Hej Margareta!
Då jag är här och snokar dagligen för intresse och inspiration så vill jag bara tala om att det finns lite torkat i min blogg för idag.
Det var flera år sedan jag höll på med sånt.

OlgaA sa...

Hittade till dig. Ska följa din blogg.. Verkar vara för mig!=)
kram mammatillungar

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Till A-M. Spännande att se hör det går med torkat, om det är på väg tillbaks.
Till Mammatillungar. Välkommen, trevligt med nya besökare till bloggen. Kram