tisdag 12 maj 2009

Laminering av blad

Vi har en lamineringsmaskin som vi brukar använda till småskyltar och A4-affischer. Men det är inte bara papper som kan plastas in. Tunna blad, utan tjocka stjälkar, går också bra att laminera.

Ihoprullad och ihopfäst med häftapparat får man en snygg bladrulle som sticks ner i oasisen som används när man gör snittdekorationer.

Kul att kunna använda kontorsutrustningen på annat sätt än man brukar.
Klicka på bilderna för större storlek
lejongap, viburnum och laminerade blad























lejongap, laminerade blad

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Margareta!
TACK för det häftiga tipset med laminerings plasten! Den ska jag försöka mig på i helgen.
Var får du alla idéer från?? ;-)
Kram Lotta

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Hej Lotta. Bloggar för butiken, så alla idéer är inte mina. Har duktiga anställda också.

Ann-M sa...

Hej Margareta med duktiga anställda.
Älskar denna blogg och inspirationen ni ger.
Idag tog jag med mig en lamineringsmaskin till jobbet.
Körde på rosblad, ticki och murgröna.
Gjorde ett arr.
Den stod i 10 minuter sen var den såld, kunden var helt lyrisk.
Så enkelt och stilrent och ändå spännande.

Tack för att ni delar med er av era ideer.

Anonym sa...

Hej Margareta igen!
Nu har jag försökt mig på ert arrangemanget med lamineringsplast. Tyvärr hade jag oturen att plasten fastnade i maskinen...trots att jag bara la tunna, tunna blad emellan. Fick lite panik men lyckades få ur plasten efter en snabb avstängning! Min laminerings maskin är av typ den billiga sorten (köpt på Netto). Ska prova med en gång till med jobbets maskin...håll tummarna att det lyckas!! Kram Lotta

sienneis sa...

Oh!!
Det var häftigt!!!
Jag älskar när man kommer på såna här kul saker!!!

Pysselprinsessan sa...

Vilken läcker idé! Undrar hur länge de håller!
Kramar