torsdag 5 mars 2009

Gerbera med filtblad

När vi förproducerar buketter till blomkylen brukar vi jobba med två olika färgteman och göra serier med höga och låga buketter i några olika prisklasser. Det ser lätt rörigt ut i kylen, om man exponerar för många olika sorters buketter och färger på en gång.
Både den här och gårdagens bukett innehåller gerberan Golden Serena. Gemensamt är också de gröna små monsterabladen av filt, som är fina som glasunderlägg.

Den här låga buketten innehåller mycket kontrastrikt grönt. Stort och smått, blankt och matt, ljust och mörkt. Att galaxibladen är rullade till strutar gör det gröna lite extra spännande.

bukett gerbera hypericum
bukett gerbera hypericum

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vill ha!

Josse sa...

Häftiga blad!!! Vart kan man få tag på dom? Bor i södra Sverige...

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Till Bibbi: Beställ till nästa gång jag kommer:)

Till Josse: Blomsterbutiker har eller kan ta hem.

Anonym sa...

Jisses va fint

Josse sa...

Jobbar i blomsteraffär... Fick höra talas om din blogg på Euroflorists inspirationsmöte i Växjö i höstas. Sen dess har jag varit fast. Vad jag undrar är vilken leverantör som har bladen. Blev helt kär :)

Anonym sa...

Jag gläds åt mina fina blommor från er. Har sån tur att jag har vänner som bryr sig om mig och köper olika härliga blomster samt vas. Hoppas mina blåtiror försvinner snart! mvh blåöga

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Till Josse: Så otroligt kul att höra att du har fastnat för oss;)
Filtbladen kommer från Lobo design. Mycket trevlig leverantör.

Sara sa...

Gillar filt! Tillverkade en lampa i filt en gång. En annan gång blev det ett telefonfodral. Det var länge sedan nu... Kram!