torsdag 29 juli 2010

Oasishjärta

















För de som är pyssliga så kan man med billiga och enkla medel själv dekorera ett oasishjärta.
Och har man trädgård så är det en fantastisk tid just nu. Det finns många fina blad i trädgården eller i naturen som går bra att använda, låt dem bara dra vatten först.

Hjärtat på bilden är ca 20 cm stort och fyllt med dekorativa blad från hallon och alunrot.
Här är det bara tre små cremefärgade kvistrosor och en grön santini som är "köpesblommor". Resten, som jag har plockat från trädgård och dikeskant, är vit sommarnejlika, rosa spirea och gröna röda vinbär.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Det blev verkligen jättefint. Det är sant som du säger, vi har oerhört mycket fint runtom oss nu.
Ha en fin helg.

linda sa...

ja jätte fin, bladen gör verkligen allt...tyvärr är det ju alltid tiden om inte räcker till för att ta vara på allt som finns ute.

Anna Wallin sa...

Den är otroligt vacker! Jag håller också med om att det finns så fantastiskt mycket vackra blommor som växer både i våra rabatter men glöm inte bort ängs- blommor...

Själv försökte jag mig på en brudbukett helt nyligen och plockade ängs- blommor och det jag fann i fjällmiljö för att få till en brudbukett till en foto- sesion vid Kolåsens kyrka.
http://wallinsdesign.blogspot.com/

Inte så proffsig gjord men den fick fungera i alla fall.
Mvh. Anna Wallin