tisdag 20 januari 2009

Prislappar till nya växterna

I morgon eftermiddag eller torsdag förmiddag kommer det 27 lådor med växter, både blommande och grönt, smått och stort.
Det ska bli fräsch och fint med allt nytt. Har köpt in en hel del phalaenopsisorkidéer i flera olika storlekar och det kommer att bli en hel del bra erbjudanden.

Den här gången har jag köpt direkt från ett danskt företag som heter Plante Export. Toppenbra att ha att göra med och bra kvalitet på växterna, inte minst viktigt. Men det är tyvärr långa transporter på de flesta krukväxter som finns i butikerna. Det mesta odlas i Danmark och Holland.

På bilden ser ni de prislappar som vi använder till våra krukväxter, det ska förstås skrivas dit ett pris också. Som kund blir det lättare välja vad man vill ha för sorts växt.




5 kommentarer:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilka smarta prislappar. Perfekt för kunden :)

Maria sa...

Ja hos er skulle hon må som en prinsessa :-) Kanske en blivande florist, hon verkar ju ha intresse för blomster i alla fall :-)

Anonym sa...

Hej
Kul att du kikade in på min blogg!

Tänkte fråga dig om ni skulle på Formex, men hann inte då det blev så otroligt stressigt innan vi skulle iväg.

Så härligt att få packa upp vårblommor, jag skulle behöva ett helt lass här hemma !!

Ha de
/Camilla

Anonym sa...

Nästa gång jag är uppe i Umeå så ska jag försöka hinna med en tur till din affär. Ha en trevlig helg, kram Sandra

Anonym sa...

Svar: Tack för din synpunkter, det ska jag ha i åtanke! Kram Sandra