torsdag 4 september 2008

Orkidéer och spetsmönster

Medan katten är borta dansar råttorna på bordet, är ett gammalt ordspråk, så sant, så sant.
Helena och Linda dansade kanske inte direkt på bordet, men de roade sig med att måla om de svarta borden så de fick ett rosa spetsmönster. Oh vad läckert det blev! Och inte nog med det. De la spetsduk på rosa silkespapper och sprayade svart färg på. Sen tejpade de fast silkespapperet på kartonglock och vips hade de gjort tavlor som matchade borden. Vad glad jag blev när jag kom in i butiken och såg vad fint de gjort. Härligt!

Undrar vad de hittar på nästa gång jag tar ledigt. Det blir spännande. Men varför måste jag resa bort för att de ska våga vara så kreativa?? Hmm, något att tänka på för mig som chef.

Den mörka phalaenopsisen heter Debora och den ljusa blålila är en Doritaenopsis Aida.
















4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka läckra tavlor!
Hjärtligt välkommen till mig på charlotte.nu och tävla om hjärtan. Trevlig helg!

Sara sa...

Blev ju jättefint! Vilken vacker färg den där orkidén har... Trevlig helg!

Pysselprinsessan sa...

Vilka fina orkidéer!

Föresten så funkade det bra med fallskärmsrankan i söderfönstret, men det hade nog varit svårt om sommaren varit längre här i norr! Ja, hösten ska ju vara bra för något! :)

Kramar

Anonym sa...

Vad läckert det blev!