måndag 16 juni 2008

Rund rosa brudbukett

Den här brudbuketten är gjord av Aqua-rosor och orkidéklockor från Phalaenopsis. Några "diamanter" glittrar på orkidéerna.
I Holmsund har vi en jättefin klädaffär som heter Stinas. Där finns väldigt mycket snygga kläder som passar tjejer och killar från ung till gammal. Personlig och bra service. Det var Stinas dotter som gifte sig i helgen. Vi önskar brudparet ett stort lycka till.

Eftersom vi hade fler brudbuketter att göra till helgen, men bara ett brudstativ, fick Linda offra sig och ligga på golvet och hålla i buketten medan jag fotograferade. Floristjobbet kan verkligen vara omväxlande!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Inte trodde jag att du menade allvar med att du skulle lägga ut den där bilden..haha..ja du..man ska då va mé överallt=)Kram Linda

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Linda, jag kunde inte låta bli. Försöker vinna någon liten knaspoäng som bloggare;) Kram

Annika sa...

Jättefin bukett! Jag blir så imponerad!

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Tack tack snälla Annika. Fler buketter kommer snart på bild.

Sara sa...

Vilken tjusig bukett! Hur fin som helst...
Ang hallon aprikos, jag ser också en guldram framför mig... Lite "indiska" över färgerna. Ska kolla vad Mattsson har för guldigt i sortimentet. Ha en skön helg! Kram

Martina sa...

Måste bara fråga vart kan man köpa sådana "diamanter" att sätta i buketten?

Älskar verkligen denna underbar bukett!!

/Martina

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Hej Martina. Vet inte var du bor, men din blomsterbutik kan säkert beställa hem till dig om de inte har i lager. Om det blir problem så återkom till mig. Trevlig söndag!

Martina sa...

Hej igen. Jag bor i Nol strax utanför Göteborg så det är ju en bit ifrån ^^

Jag ska prata med blomsterbutiken i Nödinge och höra lite med dem.. har inte riktigt bestämt vilken blomsterbutik som ska göra buketten ännu. Vi ska nämligen gifta oss i Falköping (kanske inte säger dig så mycket men det är 13 mil härifrån) vet alltså inte om jag ska ta en blomsterbutik i Falköping eller den som är ett par km från oss.

Hehe hur och vad tycker du låter bäst?

Mvh Martina